Причіп для човна — класичний, самоскид, універсальний
Човничний причіп
Сьогодні різноманітні надувні та каркасні човни, а також катери є невіддільним атрибутом активного проведення часу в багатьох громадян. Вони широко використовуються для виїздів на природу або риболовлю. Але для перевезення таких плаврядів необхідний спеціальний причіп для катера, тому сьогодні ми ближче познайомимося з такими колісними пристроями.
Сучасний ринок пропонує безліч моделей причепів для човна, що розрізняються за зовнішнім виглядом і призначенням. Але попри всі відмінності, конструкція цих транспортних засобів виконує одну й ту саму функцію.
Рисунок човнового причепа. Конструктивні особливості
До основних конструктивних особливостей причепних пристроїв для транспортування човнів належать такі чинники:
- Надійна рама, яка виконує функцію несучої конструкції. Рама безпосередньо впливає на масу, яку можуть транспортувати причепи для катера. Відповідно, причіп, призначений для надувних або каркасних човнів, не може транспортувати важкий катер;
- Якість та надійність металу. Матеріал поганої якості вібруватиме вчасно пересування, що може призвести до пошкодження болтових, зварювальних, заклепувальних та інших сполук;
- Обов'язкова наявність усіх світлотехнічних елементів;
- Якщо йдеться про великі водні кораблі, причіп для їх перевезення має бути обладнаний колісною базою, яка адекватно сприйматиме необхідні навантаження з 15-20%-ним запасом міцності;
- Візки (причіпи) для перевезення човнів мають мати лебідку для зручності завантаження й розвантаження плавряджень. У разі, якщо човен досить важкий, то наявність такої лебідки вже точно не завадить;
- Антикорозійне покриття;
Всі перераховані вище особливості конструкції причепних транспортних засобів обов'язково мають враховуватися, інакше експлуатувати візок для човна буде складно, якщо зовсім неможливо. До того ж є велика ймовірність пошкодження причепа та самого човна під час руху. Якщо ви купите човновий причіп у відомого та надійного виробника, тоді впевненість у надійності його конструкції, як грамотно продуманою і має все необхідне обладнання, буде запорукою безпеки руху з трасами загального призначення.
Причіп для перевезення човна. Вимоги до причепа
Увага необхідно звертати не тільки на конструкцію причепів для перевезення катера, але й на інші певні вимоги, до яких належать:
- Точні габарити лафета. Обов'язково враховуйте, щоб габарити відповідали ваговим і габаритним характеристикам , що перевозиться. Це сприяє рівномірному розподілу маси човна по всій рамі, до того ж знижує допустиме навантаження на днище плавучості;
- Враховуйте функціональні можливості причепа. Якщо ви часто вивозите причіп для човна на водоймі й він має безпосередній контакт із водою, у цьому разі обов'язково він має бути оцинкований. Причіп із неякісного металу або без антикорозійного покриття може дуже швидко проіржавити та порушитися цілісність рами;
- Наявність лебідки. Зазвичай, більшість причепів для перевезення човнів обладнані лебідкою, що в рази полегшує завантаження й розвантаження. На такому обладнанні рекомендується не економити. Після першого використання ви відразу переконаєтеся в його корисності;
- Також зверніть увагу на світлотехніку. Якщо причепи для катера або човна будуть опускатися у воду, тоді прилади освітлення мають бути гідроізольованими. Сьогодні є моделі човнових причепів, що дають змогу швидко від'єднати ліхтарі з заднім бампером перед зануренням, а потім також швидко повернути їх на місце.
Також сьогодні до візка для транспортування човна пред'являються вимоги, що забезпечують додаткову зручність і комфорт експлуатації. Наприклад, спеціальні ложементи з килевими роликами сприяють щільному та надійному розташуванню бортів катера на причепі з подальшим досить простим спуском катера у воду.
Човники для човнів. Експлуатаційні особливості
- Транспортування човнів на причепі має відбувається з дотриманням швидкісних обмежень. Під час пересування трасами загального призначення максимальна швидкість має становити 90 км/год. наміщеному пункті - відповідно 70 км/год;
- Під час пересування вночі або за поганої видимості причіп має бути обладнаний такими освітлювальними елементами, як-от: габарити та стоп-сигнали;
- Обов'язково враховуйте масу човна та причепа загалом. Вона не має перевищувати масу, встановленої виробником автомобіля. Відповідно малолітражний автомобіль не може транспортувати важкі причепи разом із плаванням;
- Перед тим, як вирушить у дорогу, необхідно ретельно перевірити кріплення, а також загальний стан вантажу. Це допоможе уберегти причіп, а також човен від можливого падіння й пошкодження.
Експлуатувати причепи для перевезення човнів можна тільки в таких випадках:
- Ніщо не має перешкоджувати водієві огляд;
- Причіп із човником не має впливати на стійкість, керування, а також на здійснення маневрів;
- Освітлювальні елементи мають бути повністю видимими;
- Причіп не має бути галасливим і в будь-який спосіб забруднювати дорожнє полотно.
Якщо причіп із вантажем якимось чином порушує вищеперераховані правила, тоді водій має вжити всіх заходів щодо їх усунення. Інакше транспортування човнового причіпного пристрою заборонене. Під час зупинки автопоїзду співробітником поліції водій може отримати попередження або штраф.
Легкі причепи для човнів. Типи
На сучасному ринку є кілька категорій човнових причепів. Вони відрізняються за кількістю осей, а також наявністю або відсутністю системи гальмування. На додаток до них є та універсальні човнові причепи, що дають змогу ширше експлуатувати транспортний засіб.
Кількість осей
Загалом, човнові лафети розрізняються на одне-, дво- і триосні моделі. Односеві причепи використовують для транспортування катерів і човнів, вага яких не перевищує 1.8 тонн, а габарити понад 6 метрів.
Двовісні причепи зазвичай використовують для транспортування важчих катерів та інших водних кораблів, вага яких не перевищує 4 тонни, а габарити 8 метрів. Двовісні причепи рівномірніше розподіляють вагу на всю бортову частину суда, що забезпечує плавніше та стабільніше пересування. До того ж виробники часто комплектують раму спеціальним підрамником, що дає змогу підвіску в регульованому вигляді, забезпечуючи можливість зміщення основної рами відносно підвіски до моменту перебування центру мас, що перевозиться, катеру зі спорядженням. Катера понад 4х тонн і завдовжки понад 9 метрів вже будеязувати виготовлення триосного причепа. Вони здатні транспортувати досить важкі та великі кораблі вагою до 6 тонн. Такі пристрої забезпечують максимальну стійкість причепа з вмістом під час руху на швидкостях.
З гальмами або без
Під час транспортування причепів легковим автотранспортом, їх рекомендується обладнувати гальмівною системою за маси водної техніки понад 750 кг і вже чітко рекомендується не обходитися без гальм від 2 тонн. В основі таких причепів лежить зчепний пристрій гальмо наката (інерційний) у комбінації з гальмівними щаблями колодкового типу.
Гальма сприяють безпеки руху, особливо коли йдеться про траси зі складною географією й геометрією, посилені місцевими кліматичними особливостями, Наприклад, рясні середньові осади в цій місцевості.
Причіпи з повною масою до 750 кг зазвичай гальмами не обладнуються і вирізняються невеликими розмірами з довжиною порядку 3 - 5 м. Система підвіски в легких причепах для човна може бути як ресорною, так і гумово-жгутовою (торсійною).
Універсальний причіп для човна
Спеціалізовані причепи для човнів призначається виключно для комбінованого перевезення як водного транспорту, так і певного типу вантажів. Універсальні пристрої використовуються для транспортування катерів, невеликих яхт, човнів, гідроциклів, квадроциклів, снігоходів тощо. Розв'язувати який човновий причіп вибрати потрібно з огляду на поставлені завдання. Універсальні причіпні пристрої також вільно взаємодіють практично з будь-яким автомобілем, чи то легковий, чи то вантажний, щодо чого встановлюється або інший замково-зчепний пристрій.
Якщо в катера корпусна конструкція зі стандартною невеликою шкірявістю, використовується С-подібна рама, що дає змогу забезпечити глибшу (низьку) посадку водного судна, а в случае надувний ПВХ- човна комплектуватиметься плоска рама, для можливості винесення плоского дна човна над брудозахисними крилами.
Як вибрати причіп для човна?
Щоб не помилитися і вибрати найвідповідніший варіант, підходьте до цього грамотно та дотримуйтесь таких порад:
- Зверніть увагу на максимальну вантажопідіймальність причепа. Кожна модель розрахована під певні навантаження, перевищення яких не дозволено;
- Переконайтеся, що причіп був обладнаний ложементами, килевими роликами, носовим упором із тросом (шлеєю, фалом) для надійного закріплення вантажу;
- Дорожній просвіт причепа для катера має максимально відповідати дорожньому просвіту автомобіля. Ця особливість забезпечує необхідну прохідність під час пересування просівковими або ґрунтовими дорогами;
- Перед купівлею перевірте працездатність світлових ліхтарів, позаяк вони безпосередньо впливають на видимість причепа в темну пору доби;
Орієнтуйтеся не тільки на особисті переваги, але й на поради фахівців.
Поради щодо реєстрації причепа
Після придбання причепа для човна водій має 10 робочих днів на його реєстрацію. Для цього треба відвідати найближче відділення МРІО і надати перелік такої документації:
- Дотримання особистості власника причепного пристрою;
- Техпаспорт на причіп, а також спеціальне свідчення, що підтверджує його відповідність вимогам ГАЇ;
- Домовлення куплі-продажі;
- Чеки, що свідчать про оплату всіх державних пілін;
- Якщо процедуру оформлення виконує довірене обличчя, тоді обов'язково має бути довіреність;
- Юридичні обличчя мають додатково пройти процедуру техогляду й оформити ОСАГО. Якщо вага причепа становить менш ніж 3.5 тонн, тоді фізичним особам не потрібно проходити техогляд.
Деякі поради з експлуатації автопоїзду
Насамперед, що необхідно зробити, це ретельно закріпити плавучість на човновому причепі. Для цього треба використовувати спеціальні троси з плоским перерізом та інші допоміжні елементи, якими обладнується легковий причіп. Елементи кріплення потрібно використовувати правильно, щоб не пошкодити бортову частину човна. Уникайте можливого люфту, а також враховуйте перепади температур, позаяк фізичні властивості кріплень не виключають розширення та стиснення матеріалів.
Бажано накрити човен спеціальним тентом для човна для уникнення фізичних пошкоджень, а також для захисту човна від атмосферних опадів, прямих сонячних променів, накопичення пилу, налипання комах на швидкостях та ін.
______
Зробити човновий причіп Бакай, Автобот, Малютка, Йорж, Нева, Мрія, Онега, Октябрина, Романтика, Пелла, Дон, Язь, Афаліна, Аргун, Вишера, Вега, Гамма, Воронеж, Дракон, Дельта, Казанка, Крим, Кафа, МК, Ладога, Неман, 66, Ранпан, Ока, Ока, Сібірячка, Сарте Темп, Сріблянка, Юг, Тренер, Янтар, Южанка